maandag 5 september 2011

Online spelletjes



Online spelletjes, ik denk dat iedereen er wel eens één heeft gespeeld. Vanaf dat ik internet op de huis-computer had (en ik was toen zo'n 10 jaar) speelde ik ze wel.
Vandaag vertel ik wat over de spellen die ik speel.


Neopets. Dat is toch wel de eerste die ik speelde. Vanaf mijn 13e ongeveer. Neopets is een zogeheten 'Virtual pet site". Dat betekend dat je een dier krijgt, dat je moet verzorgen en spelletjes mee kunt spelen. Er zit een hele online community aan vast, en zit vol met leuke flashspelletjes, echt een goede tijd doder.
Ik speel dit zelf eigenlijk echt amper meer, vooral doordat het publiek steeds jonger is geworden, en ik er niet echt meer aansluiting voel.



Subeta is een site waar ik nog steeds super veel op speel. Het is net als Neopets een Virtual pet site, maar heeft een veel volwassener publiek. Ook kun je hier 'avatars' maken, een poppetje dat je zelf kunt aankleden. Zeker niet kinderachtig! Het heeft er voor mij echt voor gezorgd dat ik me meer met mode ging bezig houden.

De spelletjes die de meeste mensen spelen zijn denk ik de spelletjes op Facebook. Tegenwoordig heeft iedereen wel een account daar, en ziet bijna iedereen wel berichtjes over spellen in zijn 'feed'.
Wat ik leuk vind aan deze spellen is dat ze zo lekker voor tussendoor zijn, je hoeft (en kan) niet de hele avond aan zo'n spel te zitten.
Wat soms wel vervelend is is dat je afhankelijk bent van je vrienden, en ze soms een beetje dood spammed.
Van de Facebook spellen heb ik er een hoop gespeeld, maar speel er eigenlijk nu nog maar twee; Sims Social en Maplestory Adventures.

De eerste is van naam bij iedereen wel bekend, iedereen heeft wel eens een spel van De Sims gespeeld. Hier maak je één character aan, en krijg je een huis toegewezen dat je moet onderhouden en uitbreiden. Ook kun je relaties aangaan met je Facebook vrienden.

Maplestory is een stuk minder bekend. Dit spel komt orgineel uit Korea, en is een MMORPG, oftwel een Massive Multiplayer Online Role Playing Game. Het spel op Facebook is redelijk gelijk aan het orgineel, je leveled terwijl je monsters afslacht en betere uitrusting vergaard. Ook hier heb je interactie met je vrienden, je kunt ze uitnodigen om samen met jou de monsters te verslaan.

Dit zijn de voornaamste 'browser-games' die ik speel. Natuurlijk heb ik op een hoop spellen een account, maar dit zijn degene die ik het vaakst speel. En Neopets moest er gewoon bij, voor nostagische waarden.

Binnekort zal ik nog wel een artikel schrijven over de 'echte' games die ik speel :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten