woensdag 14 september 2011

Nieuwe LE collectie Catrice: Bohemia Swatches



De nieuwe Limited Edition collectie van Catrice ligt weer in de schappen, Bohemia. Dit is een perfecte collectie voor de nazomer, hoewel die nazomer hier niet zoveel voorsteld...
In de collectie zitten eyehadow mono's, lipgloss, bronzer, poeder eyeliner en uiteraard nagellakjes.
Toen ik in de winkel was, hadden ze alles! Heb niet alles meegenomen, maar wat heb ik heb zal ik laten zien en swatchen.
De oogschaduw heb ik allemaal meegenomen, erg mooie kleurtjes, aarde tonen en een prachtige blauw.

De eerste kleur is C01 My Home Is My Sandcastle. Hoewel hij wat brokkelig aanbrengt, is de kleur heel mooi! Ook geeft hij redelijk wat pigment af, wat ik met lichte kleuren al snel een beetje mis. Goed te gebruiken als highlighter.
De volgende kleur is een mooie shimmery bruin, C02 Yes, You Tan!. Hij heeft lichte gouden shimmer, een erg warme kleur dus. Ik vind dit echt een typische crease kleur, haha.
Nog zo'n warme kleur, C03 Bring Me Terra Copper!. Nouja, de naam zegt het al, iets tussen terra cotta en koper. Ook deze heeft shimmer, wel minder dan de bruine kleur. Hij past mooi in het thema.
De laatste oogschaduw kleur is C04 Be Indiglow!. Wauw! Ik hou zo van mooie blauwe oogschaduw. Qua shimmer zit hij tussen de koper en bruine kleur in. Zo voorspelbaar, maar dit vind ik de mooiste kleur van het setje.


Swatches heb ik gemaakt met één vingertop langs de kleur.


Dit is de Definition Bronzer die bij de Behemia set hoort. Nu moet ik eerlijk toegeven, ik gebruik echt zelden bronzer.. Meestal vind ik blush en eventueel highlighter wel prima. Maar ik wil het wel vaker gaan gebruiken. Dus heb ik gekozen deze mee te nemen, en redelijk lichte bronzer! Ik heb hem even snel geswatched, maar ben benieuwd hoe hij me zal staan als ik me weer ga opmaken. Oh, en het relief in de bronzer vind ik echt zo mooi, bijna zonde om hem te gebruiken.


De swatch is redelijk onduidelijk.. maar zo ziet hij er op mijn huid uit nadat ik hem een beetje heb 'gesmudged'.  Ik denk dat hij wel redelijk goed bij m'n huid past!


Het volgende product vind ik wel cool, een Loose Powder Eyeliner, in de kleur C01 be Indiglow!. De andere kleur was zwart, die heb ik nog even laten liggen. Misschien is dit product wel de uitkomst voor mij, want ik heb altijd moeite met poeder als eyeliner aanbrengen. Ben erg benieuwd hoe het bij mij werkt! 


Ik vind het sowiezo een mooie kleur, volgens mij redelijk identiek aan de oogschaduw met dezelfde naam. Er komt ook redelijk wat vanaf, je hoeft niet hard te duwen ofzo. Ook valt er geen poeder uit het potje als je het kwastje er uithaald, een beetje zoals een lipgloss. Ja, ben hier wel positief over!


Altijd als ik langs het Catrice schap loop, neem ik wel een lakje mee. Zo dus ook met de twee; C04 Be Indiglow! en C03 Looking Sunkissed. De blauwe is gewoon prachtig, met een mooi glitterig effectje dat niet te overdreven is. Hetzelfde geld voor de rode. Hij is niet zo heel diep rood, en heeft dus ook niet zo'n kerst gevoel. De lakjes van Catrice zijn eigenlijk altijd prima in orde, en dekken na 2/3 laagjes. Oh, en er waren nog twee andere lakjes, maar die heb ik ook nog even laten liggen. Dat waren nude tinten, en ik ben de laatste tijd in wat meer fellere kleuren om m'n nagels.


Van de lipgloss heb ik er maar een meegenomen, een prachtige rode kleur genaamd 04 Looking Sunkissed. Hij is dus soort van rood, met een roze ondertoon en roze achtige shimmer. Hij brengt heerlijk aan op m'n lippen, hoewel je wel moet oppassen met het redelijk huge sponsje. Ik schoot dus ook een beetje uit, haha. Ik denk dat hij het mooist is over een rode lippenstift heen, maar ook zonder staat hij gewoon leuk.


Zoals je hier ziet was ik een beetje uitgeschoten, oeps! Ik vind het zeker een mooie gloss. Hij blijft ook goed zitten.


Als extra.. bij de kassa lagen een aantal Catrice kleurtjes voor 1 euro, dus ik heb de kleur 210 The Queen Is Amuzed meegenomen. Deze is van de gewone collectie, maar ik denk dat hij eruit gaat.


Redelijk grote glitters, maar alsnog gewoon een leuke oogschaduw!

Ik vind Bohemia een erg leuke LE set van Catrice, en ben blij dat ik er zoveel goodies van heb kunnen scoren. Normaal zijn warmere kleuren niet zo mijn ding, maar door de blauw die er bij zit is het alsnog echt een set voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten