zondag 18 september 2011

Bead spriting!


Ik kan me het van vroeger nog wel goed herrineren, met strijkkralen figuurtjes maken die je moeder of vader dan voor je strijkte. Een paar misbaksels die ik tegenkwam lieten goed zien waarom je het op jonge leeftijd níet zelf moest strijken. Een paar verminkte elfjes en onderborden kwam ik tegen.
Wat ik er vroeger altijd heel leuk aan vond was je dat je redeiljk makkelijk iets blijvends kon maken, en bijvoorbeeld een onderzetter cadeau kon geven, haha. Kijk verder voor mijn nieuwste creaties!



Nu kwam ik een tijd geleden wat foto's tegen van mensen die de 'sprites' van Pokémon, Zelda en andere oude games hadden nagemaakt met strijkkralen! Zo gaaf! Zelf ben ik super fan van Pokémon, dus ik besloot naar de Intertoys te gaan. Ik kocht daar eerst een pakketje waarbij je zelf een aantal Pokémon figuren kon maken, met dit als resultaat.



Ik had gelijk de smaak te pakken en ging een paar dagen erna terug voor een huge pot vol kralen, en een aantal onderplaten. Op internet zocht ik dan sprites op van Pokémon, oftwel de plaatjes die in het spel zitten, deze zijn namelijk lekker pixelig. Als je deze dan vergroot kun je pixel voor pixel het plaatje nabouwen met kralen. Deze heb ik tot nu toe gemaakt.





Ik vind het echt super leuk om te maken, en het is ook redelijk goedkoop. Ik had een emmer met 15.000 kralen voor een tientje, en voor 4 euro een aantal onderplaten. Van het merk Hama, volgens mij is dat bij elke speelgoed winkel wel te krijgen.

Ik ben nog lang niet zo goed als sommige mensen, als je zoekt op perler beads, fusebeads of bead spriting kom je genoeg moois tegen.


Zoals deze ge-ni-ale creeper uit Minecraft, in 3D!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten