vrijdag 14 oktober 2011

Get to know me: Muziek

Vandaag een wat persoonlijker artikeltje. Ik vind het zelf altijd leuk om dingen over bloggers te lezen om ze wat beter te leren kennen, dus ik hoop dat dat voor jullie ook geldt!

Ik ga vandaag wat meer schrijven over de muziek die ik leuk vind, en wat het voor me betekend en heeft gedaan.

Naast muziek luisteren heb ik ook een tijd geprobeerd het te maken, maar met weinig geduld ben ik niet ver gekomen.

Hier thuis is het redelijk muziekaal; mijn vader speelt basgitaar, en de huiskamer met misschien wel 20 exemplaren.

Boven staat mijn drumstel en keyboard, en mijn broertje is zelf veel bezig met zijn carriere als DJ. Op z'n mixset hoor ik hem de hele dag door muziek maken. Je zou dus wel kunnen zeggen dat ik er veel van meekrijg! Klik verder om meer te horen van mijn favoriete muziek.
Vroeger luisterde ik, zoals iedereen van mijn leeftijd, de muziek die toen hip was. Wat op de radio was, en wat er in de hitlijsten stond. Dat veranderde rond de tijd dat ik naar de middelbare school ging. Ik ging steeds meer mijn eigen smaak en stijl ontwikkelen en dat uitte zich ook in mijn muziek smaak. Ik merkte dat ik meer de rock en alternatieve kant op ging, en toen ik meer mijn eigen vriendengroepjes kreeg die dit ook luisterde, groeide mijn interrese alleen maar.

Wat een van mijn lievelings nummers was toen was deze, Sk8ter Boi van Avril Lavigne.


Het staat me nog goed bij dat ik deze CD van Avril altijd meehad in mijn diskman, haha.

Rond mijn 15e had ik een redelijke groep vrienden, en begon ik naar een jongerencentrum in de buurt te gaan. Door al de mensen die ik leerde kennen verbreedde mijn smaak in muziek nog meer. Ik leerde metal kennen, en punk. Ook traden er bandjes op in het centrum, en ging ik zelf ook naar concerten. Natuurlijk had ik ook mijn rebelse fase, en ging de muziek dan ook knalhard op in huis.

Misschien rotherrie voor de meeste, maar dit was een van mijn favo nummers in die tijd, Slipknot met Before I Forget.

Wat jaren later leerde ik meer en meer muziek waarderen, en kwam ik ook in aanraking met elektronische muziek, dubstep en drum 'nd bass. De laatste is nog steeds een van mijn echt favoriete genres. Ook luisterde ik wat meer rustigere muziek, het hoefde niet allemaal zo rebels. Het volgende nummer is zo ongeveer het eerste drum 'nd bass nummer wat ik hoorde, en luister ik zelf nog heel vaak. Pendulum met Fasten Your Seatbelts.



Ik zou zo nog 100 goede drum 'nd bass nummers kunnen neerzetten, dus voor aanraders comment even, of stuur me een mailtje.

 Zo rond mijn 18e denk ik dat ik mijn echte stijl wel had gevonden. Lichte pop rock, wat dansbare muziek zoals drum 'nd bass maar ook sommige house en techno. Ook rustige muziek als Katie Melua en Maria Mena. Op feestjes maakt het me niet zo uit wat er word gedraait, ik kan over wel op dansen of gewoon lekker relaxen. Wat ik wél vervelend vind is als het super hard staat, en je niemand meer verstaat.

Soms vind ik het wel gewoon lekker om even keihard grove rock op te zetten, en lekker mee te schreeuwen. Super ontlading! Als laatste nog een van mijn favo nummers op het moment.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! Ik zou nog wel 100 artikelen over muziek kunnen schrijven, maar ik laat het nu even hierbij. Graag hoor ik ook jullie favo bands en liedjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten