dinsdag 4 oktober 2011

Catrice Mono's Swatches


Vandaag dan eindelijk het beloofde artikel over de Catrice Mono's. Na een aantal mono's te hebben van de Bohemia lijn, was ik om. Deze mono's zijn goed! Ze zijn mooi en compact, en door de platte vorm goed op te stapelen. De kleuren zijn leuk, de namen zijn grappig en de pigmentatie is over het algemeen goed in orde. Kijk verder voor swatches en meer foto's!







 Dit zijn de eerste vier kleurtjes die ik heb de lila tint is 230 Where Is My Caddy-Li-Lac. Een erg mooie kleur, die redelijk licht is. Hoewel hij dus erg licht is geeft hij veel pigment af. De volgende is 140 The Captain Of The Black Pearl. Dit is een zwart met kleine glitters. de kleur is verder mat, geen shimmer. Ook deze geeft super veel kleur af! 330 I Think I've Green You Before is een soort mossige, modderige groen, die helaas wat minder pigment heeft dan de andere oogschaduws. Desondanks een mooie unieke kleur. 210 The Queen Is Amuzed is een "royal blue", deze vind ik errrug mooi. Kijk nu mee naar de swatches.


 Zoals je ziet zijn ze goed gepigmenteerd, op de groene kleur na, maar die is ook helemaal niet slecht. Helaas zie je op de foto de glitters in de blauwe en zwarte kleur niet goed, maar deze zijn sowiezo niet erg overheersend. Naast goede pigmentatie blijven de kleuren wel goed zitten, voor het beste effect zou ik wel een oogschaduw basis aanrader, ook omdat sommige kleurtjes wat korrelig kunnen aanbrengen.




Hier de laatste drie mono's. De doosjes zien er een beetje raar uit, dat komt omdat kruidvat het leuk vind hele plakkigere stickers op de dekseltjes te doen... Deze heb ik uit de kortings bak gevist, dus ik weet niet of ze nog overal verkrijgbaar zijn. Toch wilde ik ze met jullie delen, want het zijn mooie schaduws! De eerste, voor mij bijna een perfect highlighter, is 160 I Trust Stardust. Een mooie iets gebroken wit tint. Er zit redelijk wat shimmer in, maar overheersend. Hij blend ook uit als een droom, dus je hebt niet zo'n witte waas onder je ogen, super! De volgende, 010 Sunny We Love You, nam ik mee omdat ik weinig gele oogschaduws had, en deze er mooi uitzag. Het is een heel subtiele shimmery geel, niet zo in your face in elk geval. De pigmentatie is niet super, maar voor zo'n subtiel kleurtje alsnog erg goed. De laatste mono die ik laat zien is 200 It's A Boy, een mooi baby blauw kleurtje, wat de naam al doet vermoeden. Ik kan nooit genoeg blauwe kleurtjes hebben, en deze is gewoon erg lief. Ook heel erg draagbaar, zonder het blauwe oog effect wat je soms bij blauwe en paarse kleuren kan krijgen.



De kleuren staan in omgekeerd volgorde, sorry daarvoor! Zoals je ziet zijn dit alledrie gewoon erg leuke, lieve kleurtjes. De pigmentatie is in orde, maar ook hier is een basis aan te raden voor het mooiste effect. De witte highlighter kleur ga ik zeker vaak gebruiken, hij heeft nu al een plekje in mijn make-up tasje veroverd.

De conclusie is toch wel dat ik erg te spreken ben over de mono's van Catrice. Alles is gewoon in orde, en de prijs ligt laag, zoals we van dit merk gewend zijn. Catrice is in uitsluitend verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekplijster.

Welke Catrice mono's hebben jullie in de stash zitten? Let me know!

2 opmerkingen:

  1. Mooi :) Deze kleurtjes hebben echt een goede pigment! Heb er alleen geen, maar wie weet koop ik er nog wel eentje. Trouwens wat is dat I Love Stage make-up dingetje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, dat had ik er eigenlijk bij moeten zetten ja. Dat is de oogschaduw basis die ik gebruik, hij is van Essence. Staat bij de rest van de I Love .. producten in het schap :)

    BeantwoordenVerwijderen